Friday, June 19, 2009

pantai ohh..pantai

Assalamualaikum wat wanie,yaya n sume yg mengenali diri ini..hee..windu kat korang..
emm...last week aku g tioman..cuti2, tapi, sbnarnye family day office mak aku..so, aku ikut je la...bosan weih duk umah tak de wat mende..ade adik pun cam tak de adik je..kuar pagi tapi balik ikut office hour.. da tu mlm plak bz ngan homework..mcm umah sewa je plak aku kat umah nie ha..huhu.. so, dpt je tau office mak aku nak g tioman, aku ape lagi... sukeeeee.....sggggggggtttt....!! cume satu..mlm tu jgk rslt kuar..cam nak nanges je aku ase..wani la nie..tibe2 tanye da check result ke blom..so, dgn ati yg berat, aku bukak jgk..tak bleh beb cuti2 ade persoalan yg masih tak terungkai di kepale..anyway,thanks wane sbb gtau aku..

nak dijadikan citer, kami seramai 10 buah family dan 10 buah kete berderet2 bertolak dr tol seremban sampai la ke jb..waktu tu malam..so, aku mcm bese la..tau2 da sampai je..hehe.. kitg sampai kat jeti tanjung gemuk dlm pukul 6 pagi..klu ikut jadual feri ktrg nak ke pulau tu dlm pkl 6.30,tapi...tunggu punye tunggu...pukul 8 bwu ktrg bertolak...mangkok tol la..!! muke masing2 da mcm bom nk meletup jew..yg ade anak bederet2 tue, lagi parah...siap main kejar2 kat jeti tu ngn anak dwng.. warghhkahkah...
dlm feri plak, ade stori yg terselindung...maklumlah kan..10 buah fmly..abes penuh feri tue ngn kuarge staff jkr seremban..dr jurutera daerahnye, sampai la kpd kerani..huhu..cam feri sendiri lak ktrg wat..tapi, tak lame..dlm 20 mnt kmudian, sume jadi normal blek sbb masing2 da ilang tenage..so, amik mase relax kan mate jap...

dlm feri-k'long, k'ngah n aku

then, aku terjage coz dgr riuh rendah sore2 manusia yg x berperikemnusiaan..ye r mane taknye..aku nga sdp2 tido, ley lak dwang bising..huhu..aku panik jgk..feri nak terbalik ke??? tapi, Alhamdulillah..rupe2 nye ktrg da sampai kat tmpat yg akan ktrg menginap dlm 3 ari 2 mlm nie..


mule2 sampai je, mstila nampak laut..syok lak ai..air die jernih abes...ley nampak la anak2 ikan nga men kejar2..ceh..cam tau2 je drng nga men kejar2..hakhak..tak caye tgk nieh...


ari soknye, ktwng g nyelam2 nengok ikan..penat aku kejar nemo tue..huhu..mmg best la sbb dikelilingi ikan yg mcm2 jenis..pastu, sebelum balik ktrg singgah kat 1 pulau utk tgk coral..Subhanallah.. lawanyerr..macam2 kaler ade..aku tertarik giler kat yg kaler ijau tue..sedap mate memandang.. tapi, yg paling tak dpt aku lupe sampai la nie adalah landak air 3 ketul..da la ddk berderet..disebabkan mate mereka cam manik dan bercahaya, membuatkan badan itam legam yg dipenuhi duri itu nampak comeiii sgt2..haha..

mlm tue plak, kununnye mlm penutup la bg ktrg..ade msk bbq, karaoke...n mcm2 lg laa.. stiap fmly kene anta wakil utk karok..dan sprt bese opcoz la bukan aku yg akan berdiri di khalayk ramai menyumbang sore..dan dgn tak disangke2 tempat prtme kak long aku yg dpt.. haha.. padahal ade sorang mamat tue lagi layak la sbb m'punyai suare yg amat2 mirip ngan adam ahmad..siyes! terpaku gak la aku sekejap lyn sore die yg bes!

lps penat selame 2 ari asyik berendam je, sampai mase ktrg kene balik..tapi, sblum tue sempat la amek gambar sbg tande kenangan ktrg kat sini..nak pergi lagi, tah bile la dpt gaknye..

last skali, aku nak ucapkan time kaseh pade jkr s'ban sbb da anjurkan percutian yg best mcmni..bg aku mende nie baik la sbb kite ley kenal org2 baru yg x penah kite tau kewujudan mereka sblum ini..selain pengalaman, dwang jgk m'ajar aku ape itu erti kuarge..dan tak lupe kpd sume yg ade kat dlm gambar di ats, smg kite berjumpe lagi di family day yg akan dtg..babai tioman..!































































































































































No comments:

Post a Comment