Sunday, July 26, 2009

*syoknyerr da sampai umah*

Alhamdulillah..tepat jam 5.15 pagi tadi, aku telah pun sampai ke terminal one seremban n.9.. dengan tudung yg dah x cm tudung tuh, (den tido sepanjang jln..), aku kuar dr perut bas double dec cap durian burung ngn pnuh ase sonok yg amat2..maklum laa..balik umah la katekan, sape tak sukeee..time tu, ujan lebat..tapi, terpakse la aku rempuh sambil bawak beg2 dr perlis.. (nop virus ok! wlaupn pnybab cuti mengejOt nieh disebbkan wabak membunuh tu..) pastu, cam bese la..call mak, adk suh jemput..tapi setelah 10 panggilan dibuat, sore mak ngn adek pun aku tak dgr langsung..tido mati btul org umah aku nieh..! naseb baik ade syafiqah (rumate) yg sudi ckp kat parents die ntuk anta aku pulang..sesampai je dpn pagar umah, aku da stat menggelabah.. umah aku KOSONG..!! waaaa...mane sume org pegi nieh?? cane aku nk masuk?? berpuluh2 kali jgk laa aku call dwg..tapi, result die still same gak..last2 aku terpikir kan p'cik zaki (adek arwah ayah) yg tinggal menetap di Ampangan, Seremban..nak tak nak, aku terpakse m'ganggu tido lenanya utk pagi itu..thanks pak cik kerane masih lagi m'ambil berat akan anak buahmu ini..dlm pikiran aku laju giler die bwk kete..sbb umah aku ngn umah die boleh dikatekan agak jauh gak laa..dlm 30 minit gtu..tapi, tak smpai 10 mnt die da sampai jemput aku..huaaakakah..cayalah pak cik!! sblum balik, kitrg singgah jap minum2 kat kedai mamak senawang.. tah ape name kdai tu tah.. aku pun tak baper nak sure sbb masih ngantuk lagiii..huaarghhh! tapi, da org ajak, aku ikut jela.. hehe..tepat jam 7.00am tbe2 aku dpt satu panggilan..huh! adek aku rupenye..setelah beberpe alsn diberi, akhirnya bru aku mengerti bhw mereka sbnarnya ade di rumah kami di Bahau, n sembilan atas alasan ade kenduri sempena pemergian Uwan pd hari pendaftaran students UiTM yg lalu..adeh!

No comments:

Post a Comment