Sunday, April 12, 2009

.::program anak angkat::.

venue: kg chelong, pdg besar, perlis
date: 2-5 april 2009


aku update lambt sket.. bz ouhh last week.. yelaa dah last week lecture..mcm2 keje kne submit b4 final.. 1st tyme aku join prog yg rakan muda.... dahh bekurun aku pegang kad ahli tp tak aktif pun.. huhu..so, dikeseempatan ini aku mengambil kesempatan untuk mengaktifkan diri.. ceewaahhh!!! ahhaa..



sume nye ade 6 kampung yg melibatkan diri. aku tercampak kat kg chelong,area2 pdg besa.... kebetulan sume kawan2 aku pun dicampak kat kampg yg sama.. n yg lg kebetulan aku n yaya tercampak kat umah yg same.. ahahahhaha.. kebetulan.... mak angakt aku nama pn zawiyah.. aku tak ade ayah angkat cz ayah angkat aku dah meningal dunia.. (al-fatihah utk arwah). lg bez..dlm umah tu aku ahh adek yg plg kecik..hehehe.. aku ade abg long n kak ngah.. aku pun dah ade anak sedare angkat... bes ahhhh.. dh dpt famly angkat, dpt lakk kwn2 yg gile2, otak same cam aku, waahhhh... enjoy2..lg laa betambah bes ouhh..



stay kat kg tuu dari ari khamis sampai ahad..
1st day, kg tuu 10 minit je pun dari uitm.. kami bajet cam jauh jee.. ahahah... lawak ouhh.. naek bas dgr dua lagu pun tak abes daa sampai.. buntot pun tak sempat panas, sampai2 je org kampg sambut ngn bunga mangga.. naseb takde kompang jee..klaw tak daa mcm org kawen ouhhh.. mlm tuu sepatutnye ade prog ceramah ngn y.b tp.. hujan turun ngn lebatnye bkn stakat lebat,siap ribut2 lagi,ribut ala2 puting beliung.. aku n yaya was2 pasal prog mlm tuu jd ke tak?? kiteorg pun kol ahh akma

aku : weh..mlm ni jd ke prog??hujan lebat gle ouhh..mcm ne nie??nak g ke surau??
akma : nk g pe nye...ko taw tak..surau yg kite pegi pg td tuu kne ribut..khemah yg kite duduk tu dah naek atas bumbung..
aku : kau bia betul??khemah nek atas bumbung??
akma : umah atok angkat aku ni pun bumbung umah dahh terbang!!
aku : haaaa!!!(nada kurg percye)
akma : aku ase prog mlm ni cancel laaa
aku : takpe2..aku nk ajak mak aku g tgk ahh..round2 kampg

khemah nek atas bumbung!!percye laa

aku yg mcm kurg percye nie ajak ah mak aku g tgk.. mmg betul ape yg akma ckp tuuu.. aku tak penah lg tgk rumah2 rosak teruk kne ribut mcm tuu.. byk jg laa rumah yg rosak kat kampung tuu. surau yg jd tempt kami wat prog tuu pun kne ribut.. bekalan letrik pun putus.. y.b yg kne bg ceramah mlm tuu dgt melawat umah2 yg kne ribut.. kpd keluarga yg telibat 2,harap2 besaba laaa.. prog mlm tuu pun cancel laa. so,lepak2 umah ahh ngn famly aku.. sesi "ice breaking" ((;

2nd day,
pg tu kami wat gotong royong.. yg perempuan wat keje kat surau bersihkan surau yg kne ribut tuuu, tlg makcik masak2 mkn tgh hari.. aku pun gne laa skil masak2 yg aku ade huhu... yg laki2 g wat pintu gerbang kat kampung

pengecat pintu gerbang

jd tgl kaum hawa je laa kat surau tuu. aku ase cam balek kampung tyme kenduri lakk aihh.. rindu nenek aku!!!! lunch kat surau ari tuu perghhhh sedap seyeh!!!! ptg lakk kami visit industri kampung. mc2m2 ada kat kampung nii.. ade wat kueh bahulu,muffin n yg aku tak pnh dgr "kueh kapal terbang".. nama je yg tak pnh dgr,tp sebenarnye.. kueh tuu selalu jee masuk perut aku.. ahha makan je taw..nama tak taw..teruk2

menikmati kueh "kapal terbang"

mlm tuu plak kiteorg kne organize prog motivasi utk anak2 kg tuu.. kiteorg bajet ramai ahh budak2 yg besa dtg.. dahh tuu lampu pun takde kat surau tuu sbb ribut semalam dah menumbangkan tiang tnb.. aleh2 tgk budak tadika jee yg dtg mampuih ape aku nk wat??? dahh laa aku yg kne kasi talk.. sebagai ketua yg dedikasi [cewah kembg ketua] si amar tuu wat altenatif laen.. kiteorg maen quiz n game jee mlm tuu.. aku enjoy jg.. aku blaja game bru.."mafia war" bes ahh

pakar2 motivasi

3rd day, pg2 daa ade senamrobik.. dasyt ouhh org kampung wat senamrobik pg2.. patut ahh sehat2 sume.. pastuu ade sukaneka mengeratkan silaturahim pny prog.. ptg tuu acara bebas ngn famly. kiteorg g melwat pdg besa.. ahha.. mcm tak pnh pegi lak aku ni. padahal daa berapa kali daa aku pegi. mlm de acara wat ketupat n kacaw cendol,, tp aku n yaya cam baek sket.. kami escaped...ahahha. kami prefered duk ngn famly mlm tu.. lg punn tu mlm last..

guni ouhh guni

kacau cendol


last day pagi2 de acara potong daging yg disumbg kan oleh y.b. ade kenduri ari tuu.. kami beramai2 g surau. gotong royong memasak ari tuu. sume penduduk lunch kat situu. acara pentup prog ni dirasmikan oleh m.b perlis.. dlm byk2 kampg, kampg ni jg yg die pilih...urmmm.. lpas acara pentup tuu sume peserta siap2 nk balek.. sape nk balek ngn bas uitm lehh, nk balek famly anta pun lehh jg.. aku n yaya pilih untuk di anta oleh falmly ..so, lehh ah blek lewat sket.. b4 balek de sesi fotografi dulu.. famly potrait((:

gonna miss dis kid

famly potrait

balek dari prog nie,loker aku di penuhi food!!!
ahaha penat nk bg abeh.. so kongsi2 ahh ngn kwn.. sharing is caring..... tak rugi laa aku tgl klass sbb nk join prog nii.. thanx mak cz sudi terima wanie n yaya((:

anak angkat of kg chelong

No comments:

Post a Comment